tirsdag 21. februar 2017

En minialbum/kort/pengegave - eske av en toffifee :-)

Heisann!!

Jeg har kost meg med de nydelige papirene fra Pion Design - The Songbirds Secrets. Helt fantastiske, og nesten for fine å beskjære. Jeg hadde lyst å lage en eske av en toffifee der man kan putte i en gave, et kort eller kanskje som jeg har gjort; en minialbum med plass til en pengegave? Perfekt til årets konfirmanter tenker jeg hvis man ønsker noe litt spesielt.



Jeg har valgt å bruke papirene i gultoner, og dem finner du her, her og her. Jeg har rufset alle kantene og deretter svertet dem. Motivet er stanset ut av ene mønsterarket og limt på en doilie og litt osteklut. Deretter har jeg pyntet med en nydelig blonde fra Kort og Godt, sammen med blomster og blad. Under blomstene har jeg knyttet litt flosstråd. Bygget med 3D puter for dybde.




Inni bokser finner man en (svært enkel og lettvint) variant av en minialbum. Her er det plass til bilder og tekst. I tillegg ble jeg veldig inspirert i Ett Trykk, og måtte lage en pengelomme i cellofan. Her kan man også velge å putte bilder om man ønsker. Jeg har rufset og svertet her også og pyntet litt med blonde og resin.



En lettvint måte å lage et kort litt ekstra spesielt. Og gøy når man kan ha gjenbruk på noe i tillegg.


Kanskje du har lyst å prøve selv?? Nederst finner du en liten videosnutt.

Ønsker deg en fin og kreativ uke, og god vinterferie for de som har det!

Klem fra Marie.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar