tirsdag 14. januar 2014

Reise journal.

Hei igjen folkens ;)

Her har jeg laget en bok til mine svigerforeldre. 
De er to reiseglade mennesker som har vært på utrolig mange steder omkring i verden.
Jeg tenkte at i denne boken kunne de skrive litt om turene sine og putte inn bilder og andre forskjellige minner fra turene sine..
Til permene har jeg brukt chipboard som jeg har kledd med
de herlige papirene Travel time og Travel time 2 fra FabScraps.
PÅ framsida har jeg pyntet med  Dusty attic - Compass rose,
Tim Holtz - Idea - Ology.

Inne i boka har jeg brukt: 


Charms fra korthobby festet med Ring fasteners fra
Ha en fin , fin dag ;)

Klem
fra

mandag 13. januar 2014

To tags

Det er ingen tvil om at jeg ble veldig inspirert av Tim Holtz sin januartag.. den enkle teknikken gjorde alt mulig... :D Så med det i tankene har jeg to tags å vise dere i dag, begge inspirert av Tim Holtz. Du finner omtrent alt jeg har brukt på disse to i nettbutikken her. Og har du lyst å se den første tagene "live" så befinner den seg i Scrapomania sine lokaler på Moa.
 
 
Til den første tagen så brukte jeg distress stain weatherd Wood og ink i samme farge.. og fra Tim Holtz har jeg brukt stensil, rubons, metalltape, teksten og gears.. Embossingfolderen mener jeg er fra Cuttlebug.. Malte treet med sort gesso og brukte en våtserviett for å ta vekk det meste igjen..

 
Jeg dekket hele tagen med distress stain og så brukte jeg ink applikatoren igjennom stensilen.

 
Min andre tag er litt annerledes... Her begynte jeg med å lage bakgrunn... og brukte da dette herlige gears-stempelet fra Scrapomania, mitt eget design. Gearsstempelet finner du på platen Mann 2013. Jeg dekket hele tagen med dette stempelet, holdt det hånden og stempet virkårlig for å få ikke rene linjer.. Så tok jeg litt frayed burlap og dekket hele tagen, mistet med vann og krøllet den.. rettet ut igjen og tørket den for så å ta på gathered twigs på sprekkene og kantene..
 
 
Så stemplet jeg teksten "fordi du fortjener det" på hvit kartong, farget og krøllet... Stemplet finner du på venn 2013 platen fra Scrapomania

 
Tok så på litt osteklut som jeg rev og slet litt it... så blomster og det meste av metallet er fra Prima..

 
På de hvite blomstene tok jeg litt gathered twigs på kantene og mod podge glitter

 
Klem LindaSS

lørdag 11. januar 2014

Criss-cross card.

Hei på dere og riktig godt nytt år. Etter en lang juleferie er det på tide å oppdatere bloggen igjen.
Denne gangen har jeg laget et criss-cross card.
 
 
Stempelet som er fra Magnolia - Tilda With Little Pocket, er fargelagt med Copic Sketch Markers.
 
De to dies'ene som utgjør bakgrunnen til Tilda, stanset jeg ut med Lifestyle Craft Dies.
 
 
Papiret jeg har brukt er fra Maja Design.
Stempelet med gratulerer er fra en stempelplate fra kort og godt.
 
 
 
Ønsker dere alle en fin lørdag og en riktig god helg.
Klem fra Stine.
 




fredag 10. januar 2014

En vårlig LO


Hei i dag har jeg em mixed media LO og5 viGjendemere. 

Har her brukt følgende produkter;
Stensil: Finnabair
Distress ink pad: Broken China, Peeled Paint
Embossingpaste
Magic Monday embl.-supermann
Prima brads-Life time coll
Prima wood icons, words
La Blanche Stempel, klokker
Div gamle blomster og resist canvas.


Under ser dere cover på en ArtJournal.
Inspirert av Linda;-))


Ta kontakt om du lurer på noe. 

torsdag 9. januar 2014

Up up and away

Heisann.
Jeg har nå ryddet scrapperommet mitt, pakket bort alle juletinga og fått laget mitt første kort i 2014.

Papira jeg har brukt på kortet er fra "vintage autumn basics" fra Maja design.
Fuglen nede i hjørnet er en liten trefigur som jeg har malt hvit og hatt på frantage shabby pink.

Tekststempela er fra storyteller.

Stempela jeg har brukt er Magnolia "up up and away", og de søte små fuglene "little summer birds". 
Jeg har fargelagt med distress markers og hatt clear UTEE på ballongen.


Jeg håper alle får et riktig godt og kreatvt 2014.
Klem fra Rannveig K.

mandag 6. januar 2014

AJ side

  I dag vil jeg gjerne vise dere en side AJ side jeg har laget for Scrapomania.no.. Jeg hadde så utrolig mye moro med Viva Ferro, mister, crackle Paint, chipboard og mye mer..


Først vil jeg bare beklage de dårlige bildene, men det var visst umulig å ta skikkelige bilder av denne siden her... kan ha noe med all metallic skinn som er i den..

 
Jeg startet basen min med en stensil fra Prima og Viva Ferro... Jeg blandet også Ferroen ut med vann så jeg kunne male bokstavene og gearsene mine med den..
 
 
 
 
Så startet jeg med å  ta på lag på lag med embossingpulver, distress stains, mists, maling, bead gel, crackle Paint (blank som jeg blandet med metallic maling) og bare koste meg i vei... Helt til slutt malte jeg alt med blank crackle Paint (tynt lag) før jeg mistet over med dylusions og Perfect Pearl mister mens den enda var våt... så moro...
 
 


 
Håper du likte den
 
 
Klem  LindaSS

søndag 5. januar 2014

Liten LO og en bok


Hei og godt nytt år tilCathrine. 
I dag vil jeg vise en liten LO 15×15cm. 
Her har jeg brukt produkter jeg fikk i desemper kitt og kalenderen.

Under har jeg dekorert en bok til mine strikke mønstre og andre håndarbeid.

  På begge har jeg brukt 
Ellers litt blomster og småting du finner i butikken.


Ha en fin dag.