søndag 12. oktober 2014

Til en pappa

Hei alle sammen... 

I dag har jeg en liten farsdagsgave å vise dere



og så over til hvordan denne ble laget


Startet helt enkelt med å stanse ut konglediesen i kraftpapir (resist fra Timmern som vi fikk i ett tidligere prosjektkit) og noen gamle ark fra Timmern jeg hadde liggende
 

Så tar jeg grenene og farger først med forest moss, tar på frosted embossingpulver, smelter så det er blankt... tar så på pine neeles og mer embossingpulver.. nå varmer jeg mer forsiktig, slik at du ser noe smelter blankt (når du varmer litt for lenge blir dette pulveret blankt) og noe beholder frosten.. 
 

Fa blir de slik som over.. med sjatteringer i farge... 


På den siden det ikke er resistmønster (siden du ser på bildet over) farger jeg me frayed burlap og vintage photo.. tar så over frosted embossingpulver og smelter slik at det beholder nesten all frostutseende.. (hvis du er uheldig og smelter for mye, bare ta på nytt lag med blekk og mer pulver).. Andre siden farger jeg kun med walnut stain (og resistmønsteret gir den litt liv)
 

Hvis du kikker inn i konglene ser du hvordan resistmønsteret lager liv... og dette frosted embossingpulver er bare så herlig.. For ikke å snakke om denne diesen til konglene...  
 

Og nå har jeg kommet så langt.. esker limt sammen og pynten klar... så hva gjør vi nå... hihih... Vel for å si det helt enkelt.. jeg bare limte sammen de to eskene med samme mønster, den grønne i midten over disse... klippet ut en bakside, stemplet tekst, limte på pynten og vips ferdig... 



Tekststemplet er fra manneplaten til Scrapomania.. og passer jo perfekt nå som vi snart har farsdagen her... 


En enkel farsdagsgave ferdig.. takket være to herlige dieser Matchbox og Pinecone.... herlig... 

Klem LindaSS







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar