søndag 19. oktober 2014

enkelt kondolansekort

Hei alle sammen..
 
I dag vil jeg vise dere ett helt enkelt kondolansekort.. disse kortene er ofte veldig vanskelig å lage, syns i alle fall jeg personlig, men jeg må si at jeg visste med en gang hva jeg ville gjøre når jeg så denne diesen fra Darice
 
 
For meg minner sommerfugler meg om at vi alle lever videre på ett vis, og at uansett hvor små eller store vi er setter vi spor som aldri vil forsvinne.... og jeg tenker ofte på ett dikt jeg leste opp i min brors begravelse for snart 15 år siden..
 

LYD/LYS

Latteren din må være et sted.
Lyd går ikke så fort. Langt borte
er den blå, nesten umerkelige godværsdønninger.
Så hvis jeg skyndte meg,
kunne jeg kanskje finne en fjern strand,
sette meg i solskinnet der
og ta i mot dem.
 
Lyset i øynene dine
er også et sted. Lys
er alltid underveis. Selv fra slokte stjerner
vedblir lyset å stupe gjennom uendelige rom.
Jeg misunner alt som en vårdag om tusen år
plirer mot smilet ditt.
 
 
Sommerfugler er også ett gammelt kristent symbol for håp, larven er et symbol på det jordiske livet, kokongen ett symbol for graven og sommerfuglen symboliserer oppstandelsen.
 
 
Sommerfuglen viser oss også hvor skjørt livet er, like skjørt som en sommerfugls vinger, like skjørt er livet.
 
 
Det ble en litt annerledes bloggpost i dag, men noen ganger trenger vi også en påminnelse på hvor skjørt livet er, og hvor viktig det er å ta være på hvert ett døgn, time, minutt og sekund.. de kommer ikke tilbake...
 
Klem LindaSS

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar