tirsdag 2. april 2013

HIPP HURRA for deg....

I dag vil jeg vise dere et herre/guttekort jeg laget på treffet i Vika. Ikke alltid like enkelt å lage de syns jeg. Jeg liker godt stæsj som begynner på "b" som blomster, bling og blonder og det er ikke alltid på sin plass på den type kort;)
Men Prima sin serie "Engraver" passer flott til herrekort. Du finner de her hos Scrapomania.


Har brukt Bazzill "Kraft" som base på kortet. Først brukte jeg stensil TCW og Liquitex Modeling Paste. Svertet "dottene" med Distress Walnut Stain. Den er også brukt til å sverte kantene på papirene. 
Tagen er svertet med Distress Ink Walnut Stain, Vintage Photo og Peacock Feathers og så sprayet på med litt vann før jeg tørket det hele med varmluftpistol. Stemplet Hipp Hurra med Memento "Rich Cocoa". 
Luftballongen er et stempel fra en Tim Holtz stempelplate. Den er stemplet med Memento Tuxedo Black på kraftkartong.


Ellers er det brukt tag fra Primaserien, filmstripe fra Tim Holtz, bølgepapp som er malt med Gesso, sirkel fra Epiphany Crafts
Båndet "Hug Snug" er farget med Distress Ink i samme fargene som tagen, sprayet med vann og tørket.


Inni kortet har jeg først brukt Distress (samme fager som over) og stemplet med stempler fra Vilda.
Og så må en jo kunne skrive litt og skrivefeltet er dies fra Spellbinders.

Ønsker dere en kreativ og flott uke videre:)
Klem Kristin



2 kommentarer: