fredag 25. mars 2016

Bendi fold bryllupskort

Hei alle sammen!

Som Margrethe skrev igår, utfordret vi hverandre tidligere 
til å gå litt utenfor våre komfortsoner.
Oppgaven jeg fikk, var å lage et bendi fold kort. Det alltid kjekt å prøve nye ting, men jeg fikk jammen meg brynt meg godt på denne oppgaven. De fleste eksemplene som ligger ute på nett, er kort med mye stæsj og mange flotte elementer - og det er ikke alltid min sterkeste side.

Resultatet ble et bryllupskort med mønsterark fra Pion design sin serie Vintage Wedding. Den serien er full av nydelige og delikate ark, og de passet perfekt til kortet sammen med bazzill vanilla. 


Det som gjør denne bretteteknikken spesiell, er at du har 
flapper på kortet som er buet. Dette gjør at kortet fint kan stå, f.eks. 
på et gavebord i et bryllup eller lignende. 



For å gi litt liv i kortet, brukte jeg kantdiesen curved border #396 fra Marianne Design.


Flappene har små snitt som du fester og løsner for å lukke eller åpne kortet


Inni kortet har jeg laget en flapp som kan åpnes, der du kan skrive hilsen inni.



Jeg har brukt hvite og kremfarget blomster, sammen med swirl fra Joy!crafts i gullfarget bazzill foil. Og atter en gang har mine favoritt halvperler blitt brukt. Jeg elsker de brettene!



Diesen jeg har brukt er "Til brudeparet" fra Kaboks. Diesen er stanset ut i gullfarget bazzill foil.




Vil med dette ønske dere en riktig god påskehelg, og samtidig utfordre dere til å prøve en ny teknikk og dele resultatet med oss inne på Scrappeglede.


Scrappeklem fra Ingvill

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar