fredag 18. mars 2016

Lollypop bordkort til barnedåp

Heisann :)

Vi er nok flere som synes at lollypopkort er både morsomme å lage og utrolig dekorative. Jeg fikk en bestilling på borkort til barnedåp hvor jeg fikk frie tøyler til hvordan bordkortene skulle se ut :) Morsom utfordring. landet tilslutt på at å lage lollypopkort med navn på gjestene kunne være meget dekorativt. Tanken min er jo at disse kan være fine til å stå i glassene til gjestene.


Stengene på kortet er papirsugerør. Jeg simpelthen elsker papirsugerør <3 


Jeg har scoret på hver halve inch og har skjøtet sammen 2 remser av rosa Bazzill 12x12 ark. Har brukt dies fra Spellbinders for å skape den hvite rundingen. Teksten har jeg skrevet ut fra PC med laserskriver og stanset ut med riktig størrelse rund dies fra Spellbinders. Der er også limt en på baksiden av bordkortet.


Før jeg scoret remsene av den rosa Bazzill for å skape den ytterste delen av bordkortet punchet jeg med Doilies punch - Martha Stewart. Dette for å skape en mer "spennende" kant.


Bildet over viser alle bordkortene samlet. Det ble en total på 30 stk. Ofte når man tar på seg slike oppdrag kan det være en idè å tenke at om man faktisk skal lage maaaange av noe, er det greit å ikke gjøre det for tidkrevende. Disse synes jeg var overkommelige å lage, men at de kanskje ser litt mer avanserte ut enn de egentlig er? Ikke vet jeg, men bestilleren ble ihvertfall fornøyd :)


Sommerfugl diesen er fra Marianne design. Denne har jeg også brukt kjempemasse. Jeg brettet den på midten for å gi den en litt mer "levende" følelse før jeg limte den på lollypopkortet. Sommerfuglen fikk også en liten Bling perle på seg :)


Bildet over viser Puncheren fra Martha Stewart. Denne her er helt utrolig fin og utrolig anvenlig og kan brukes i alle mulige prosjekter. 

Håper dere fant litt inspirasjon :) Ønsker alle sammen en god helg og riktig god påske :)

<3 Happy scrapping <3
-Margrethe-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar