fredag 11. mars 2016

Trillende barnevogn

Heisann :)

Scrappede barnevogner finnes jo i så mange forskjellige former og varianter. Men jeg og som sikkert mange andre, synes at selve kalesjen kan by på noen utfordringer, og kan være litt vanskelig å få til å se skikkelig pen ut. Å, så begynte jeg å tenke... Hvorfor kan ikke vognen være mulig å trille?? Jo, det må jo gå an :p *Tjihi*

Resultatet:


Vognen er laget av kartong som er kledd med rosa Bazzill


Kalesjen er scoret og punchet med Martha stewart doilies border punch. Limt sammen som en vifte og deretter limt på begge sidene på vognen. På undersiden av vognen har jeg klippet til papirsugerør som danner understellet på vognen. Å, for å kunne få hjulene til å trille, har jeg puttet en grillpinne gjennom papirsugerøret og festet hjulene fast til denne. Dermed er der fritt "rullerom" for hjulene :p Hjulene har jeg klippet ut selv av chipboard og kledd med 2 forskjellige farger Bazzill og festet fast noen knotter. Papirsugerør er fantastiske, og kan brukes til så mangt :) Jeg har jo også brukt papirsugerør for å skape håndtaket på vogna.


Har pyntet med blomster fra Papirdesign som har fått glitrende preg av Bobunny glitter paste. Stangen på paraplyene er jo også av papirsugerør. 


Kantene på sidene av kalesjen er svertet lett med Rosa distress ink - Tim Holtz


Å, en vogn må jo ha en stellevæske med på tur :) 


Det må jo også følge med noen "leker" over vognen som man jo gjerne henger foran åpningen på en vanlig barnevogn for at den lille håpefulle kan ha noe å titte på :)


For å få vognkalesjen til å henge sammen, har jeg laget ett "trekkspill" som danner midtdelen av kalesjen. 


Kantene på hjulene er svertet med Distress ink - Tim Holtz.





Toppen av parasollen er en doilie fra Bobunny.

Håper at dere likte min tolkning av en barnevogn. Om der skulle være interesse for å utarbeide en mal, kan dette la seg ordne :) Ønsker dere alle en fortreffelig helg, å en spesielt god helg til dere som skal delta på scrappetreff i Ålesund i helgen. Kos dere masse :)

<3 Happy scrapping <3
-Margrethe-


4 kommentarer:

  1. Ååå! Så lekker barnevogn du har tryllet frem Margrethe! :) Morsomt at den i tillegg kan trille.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det :) Ja, bare en artig liten tilleggsfunksjon ;) Tjihi :)

      Slett
  2. Kjempe fin, kan jeg få mal ? ☺️

    SvarSlett
    Svar
    1. Deler gjerne mal når jeg har fått laget en :p Kan ikke love helt når det blir ;)

      Slett