torsdag 13. april 2017

Påskepynt med Distress Crayons.

Riktig god Skjærtorsdag alle sammen. Nå er omsider påsken her og jeg vil vise dere litt av min påskepynt i år.

Først vil jeg vise litt av min lek med disse fargestiftene. Har tatt vanlig akvarellark hvor det ene preppet jeg med et lag gesso på først og det andre ingenting. Merket stor forskjell på hvor lett fargene blander seg på det arket som er preppet i forhold tildet andre.

Preppet ark. Her var det mye lettere å få fargene til å gli litt inn i hverandre.Hadde jeg jobbet mer med det så hadde nok alle "strekene gått bort.Dette var lek for å teste.

Et vanlig akvarellark. Her ser en "skriblingen" mye mer. Jobbet ikke noe mer med dette enn det andre arket men for min del så foretrekker jeg å behandle arket først.

Med testen min i bakhånd så skulle jeg starte på noen papp-egg jeg har hatt liggende en stund. Jeg valgte å ta et lag med gesso på eggene først. Så var det egentlig bare å fargelegge dem og bruke en pensel og vann etterpå. Jeg lot de tørke og så fargela jeg litt til og bare gnikket det litt utover for å duse det ut litt. Kjempefin effekt.







En kan bruke Distress Crayons på mange måter. Dette var mine første forsøk. Blir flere :)

Riktig god påske ønskes dere alle sammen.

Klem fra DT Belinda




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar