mandag 18. november 2013

Farsdag - har det vært?

I dag ser det ut for at jeg er litt treig med det meste. Sent innlegg, og kanskje spesielt treig som poster og leverer ut farsdagskort litt over en uke etter at det har vært?
På grunn av fedre som stadig er på farten, feirer vi farsdag litt etter alle andre i år. Men de skal feires, de som alle andre. Men det er jo selvfølgelig ingenting i veien for å bruke et kort som dette også ved en annen anledning enn akkurat farsdag.

Prøvde meg på et brettekort, men uten mal denne gangen. Så det ble veldig enkelt, men noe annet enn det vanlige firkanta kortet. Min far var kanskje ikke like fornøyd med det, siden han ikke fikk det til å stå like fint som de andre i samlingen.
 
 
Kunne  jo ikke annet enn å bruke denne staselige karen fra Magnolia. Den er fargelagt med Copic Sketch Markers. På knappene, slipset og båndet på hatten har jeg bruk Clear Utee, for å få fremhevet detaljene. Rundt på kantene av stempeltrykket er det brukt frantage embossingpulver, for å gi det et slags "vintage-preg".
 
 
Som dekor brukte jeg en av de tøffe lyspærene fra Prima. Disse finnes også med annen tekst.
Tannhjulene er stanset ut med Spellbinders dies. Den både kutter og embosser, og kommer med 6 dies i pakken. Noen bruker også denne deisen som stensil.
 
Mitt andre kort ser sånn ut:
 
 
Papiret jeg har brukt på dette er fra Pion design, til far.
 
På begge kortene har jeg brukt en hel masse blomster i ulike farger og fasonger. Synes det er kjekt at de har fått så mange fine typer blomster som man kan få kjøpt bunter vis. Selv om jeg for min del godt bare kunne kjøpt i store pakker. Blomster brukes jo på og til det meste, også på mannekort.  
 
 
Jeg fylte den lille flasken fra Making Memories små perler, som jeg har fått ved dele opp en bit av en perlerekke.
 
Fuglen i høyre hjørne er en trefigur som jeg har fargelagt.
Tagen i venstre hjørne, som så vidt synes er en magnolia dies.
Jeg har også festet en gratulerer charms i båndet.
 
God natt til alle sammen. Stine.

3 kommentarer:

  1. Når trekkes vinnere av de forrige utfordringene?

    SvarSlett
  2. den ble trekt 6 og hvis du blar nedover forumet vårt scrappeglede her på fb så ser du hvem som vant. beskjed er også sendt de som vant .)

    SvarSlett
  3. Ok. Jeg fant ikke vinnere for de tre siste utfordringene. Må man ha Fb for å se vinnerene? Jeg har ikke det. Står det noe om det her i bloggen?











    Må man se på FB hvem som vinner? Jeg har ikke det.

    SvarSlett