søndag 26. mars 2017

Kort med pengelomme

God søndag!

I dag gies det ofte penger i gave til alle begivenheter. Jeg tyr ofte til pengegave selv og har ofte laget disse enkle kortene med pengelomme som jeg fant i denne bloggen. Siden vi nærmer oss konfirmasjonstid i full fart har jeg valgt å lage tre like kort.


Jeg har brukt bazzill i forskjellige farger og mønsterark fra Papirdesign.  Det rosa mønsterarket er også fra Papirdesign,men er nok gått ut av produksjon. Et alternativ kan være dette. Stemplene jeg har brukt er fra Kort og Godt. Til motivet med hunden finnes det også en dies. De andre diesene jeg har brukt er fra Kaisercraft og Kort og Godt.Dessverre tom nå men jeg vet at de er ventet inn igjen. Jeg har fargelagt den knallstilige hunden med Copics.Jeg valgte å la det se ut som om den har solbriller på.


Hadde bare en 50-lapp å putte inni kortet for å vise funksjonen.

Disse kortene er veldig lette å lage. Prøv deg selv?
Du trenger en base som er 7 1/8 x 12 inch. Score på 4,6 og 8 inch. På 6 inch skjærer du en åpning. La det være igjen ca 1-1 1/5 inch på HVER side.
Brett den slik:


Sjelden jeg bruker dobbeltsidig tape,men her synes jeg det er greit. Den skal kun limes i kanten. Lim sammen slik:


Jeg liker å bruke en rund punch på pengelommen men dette kan du klippe ut også.


Da er basen din ferdig! Pynt i vei! Vis meg gjerne resultatet :)

Klem fra DT Belinda




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar