tirsdag 28. mars 2017

Påskeegg.

Påskeegg kan dekoreres på så mange måter og i dag vil jeg vise et jeg har dekorert i mixed media stil. Snart påske og da er det kjekt med små gaver å gi bort.



Utgangspunktet er et billig pappegg, Jeg har grunnet det med to lag med hvit gesso. To tynne lag for å få dekket de skarpe fargene godt nok. så har jeg sprayet lett på lokket med litt hjemmelaget mist. Scrapomania har flere gode alternativer til spray her.
Når sprayen er tørr skal det limes på litt stæsj. Jeg valgte å bruke Modeling Paste som lim. Det tar litt lengre tid å tørke enn mye annet,men er mer solid til slutt.
Pynten jeg valgte er rett og slett en god blanding av det jeg har i nærheten. Noen forslag til hva du kan bruke kan være noe av  chipboardresin-pynttre-pyntbånd og blonder og blomster.
Jeg har limt fast noen -pyntegrener, metallpynt, et hjertenoen hvite blomsterperlebånd og perler. Jeg har brukt runde perler på påskeegget mitt,men du kan fint bruke halvperler.
Når alt er tørt har jeg gitt det et tynt lag med gesso igjen,sprayet og brushet gesso over igjen for å duse alt ned igjen. Delikat og lekkert i mine øyne.




Det blir nok laget litt flere av disse hos meg før påsken kommer.
Kos deg med scrappingen!

Klem fra DT Belinda


1 kommentar: