tirsdag 19. april 2016

Kort til en jubilant

Kortet jeg vil vise dere idag er et som jeg har laget til min bestefar som nylig fylte 80 år. 


Kortet er i str. 6" x 8". Jeg har brukt følgende ark:

Maja Design - "Drop the anchor"
Maja Design - "The east coast"


Innsiden har jeg holdt enkelt, med en pengelomme, et skrivefelt og lik stjerne som på fremsiden av kortet.



Baksiden er om mulig enda enklere, da jeg kun repeterer oppsettet med panelene.


Bildet jeg har på fremsiden er av min bestefar da han var ung. Jeg digger dette bildet og visste jeg måtte bruke det på kortet. Han ser så alvorlig ut, samtidig som han er veldig kjekk og stam. For å ta igjen detaljene fra mønsterarkene, valgte jeg å bruke stjerner og perler.


Gratulerer-diesen fra Papirdesign passet perfekt til kortet syns jeg! Kombinasjonen av kraft med bazzill foil er bare så lekker!


Som jeg nevnte over, valgte jeg å holde dekoren med stjerner og perler. I tillegg har jeg brukt dymoen min til å lage ordene jeg har festet bak bildet. Jeg syns det svarte ble en fin kontrakt til resten av fargene i kortet. Den største stjernen er stanset ut i bazzill foil, mens den andre er stanset ut i bazzill kraft. Disse er festet sammen med limputer.


Alle panel er svertet med Distress - walnut stain for å lage litt mer dybde i utsteende.


Ha en flott tirsdag!

Scrappeklem fra Ingvill

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar