tirsdag 8. april 2014

April tag

Det er april, og jeg har lekt meg med masse inspirasjon fra Tim Holtz sin apriltag..  Jeg manglet en del av det som ble brukt av Tim Holtz, men jeg har jo masse annet snadder man kan bruke... 
 
 
Jeg startet med å bruke tissuetape for å skape bakgrunnen på tagen, og siden jeg denne gangen ville lage en tosidig tag gjorde jeg dette på begge sider..  Så fant jeg frem to av mine favoritt distress farger, Peacock Feathers (Paint) og Walnut Stain (pute)..  Jeg startet med å ta på Paint litt virkårlig, mistet med vann og tøket litt utover...  Tørket så denne med varmepistolen min og påførte Walnut stain ved hjelp av en dabber.. sprutet litt vann igjen... tørket og vips bakgrunn ferdig..

 
Klokken er en Tim Holtz dies og kuttet ut av grungeboard.. jeg påførte Paint, så brukte jeg pusseren (sandpapir) til å ta av litt og lage en røffere overflate enkelte steder.. før jeg igjen påførte Walnut stain med en dabber..  Blomstene har jeg laget av noe restepapir, spellbindersdies, Peacock Feathers, Walnut Stain og ink refreshner..  Den søte resin engelen fra Prima har også fått litt av fargene på seg..og det samme har Hug Snugen som jeg har revet opp i kantene..  

 
På baksiden ser du resten av klokken og viserne.. samt en liten hitch fastner fra Tim Holtz

 
Og ikke glem, nå er det bare ett par dager igjen hvis du vil sikre deg prosjektkit for april... dette vil du bare ikke gå glipp av..
 

 
 
Klem LindaSS

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar