lørdag 21. februar 2015

Minialbum av jentene mine!

Hei.

Etter Scrapomaniatreffet i Januar ble jeg veldig inspirert til å lage album. Dette var igrunn ganske nytt for meg, men utrolig morsomt. Så da måtte jeg starte på et lite album av de skjønneste jentene i verden.

 
Dette er gråpapirposer som er sydd sammen og laget hull i til å kunne knytte bånd igjennom. Derav blir det også noen plasser man kan lage sider som kan draes frem fra siden. Jeg har brukt kun papirer fra Maja Design. Disse fungerer så bra sammen og er tykke og gode å jobbe med. Jeg har rufset alle kantene og svertet dem med Distress Ink - Vintage Photo. Alle sidene er malt litt med hvit gesso.
 
 
Jeg har pyntet med ulike bånd og blonder. I tillegg har jeg brukt blomster, litt metallpynt og trefigurer fra Prima. Ulike alfabeter er brukt på de forskjellige sidene.
 
 

 
Alle papirene er revet, rufset og lagt lagvis under bildene (dette var noe vi lærte på kurs, og noe jeg syntes fungerer utrolig bra) Det samme gjorde vi med blomster. Rev de i flere biter og la de lagvis med bling eller papir.
 
På noen av sidene har jeg laget en side som knyttes sammen ved hjelp av bånd, og kan brettes ut slik man får flere bilder eller tekst om man ønsker.
 
 
Håper du fant litt inspirasjon. Dette blir i hvert fall ikke siste lille albumet jeg kommer til å lage. Dette var utrolig morsomt, og veldig kjekt å ha å bla i :-)
 
Ha en fin fin lørdag !
 
Klem fra Marie.
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar