søndag 22. mai 2016

Pengegave i ramme

Det er ikke alltid like lett å vite hva en skal gi i gave til noen, og ofte er det enkleste å gi en pengegave. Men, det å bare gi penger i en konvolutt er ganske kjedelig, 
så hvorfor ikke ramme de inn?

Her har jeg dekorert en bilderamme med mønsterark fra Maja Design sin serie Enjoying the outdoors, og arket "Love Poetry" fra Vintage Romance - serien. Love Poetry har jeg også brukt på kortet.



Rundt mønsterarket har jeg brukt den nydelige perletråden som du finner i nettbutikken, samt roser. Rosene øverst har fått en touch med Stickles "Star dust".



Pengene som blir gitt bort, har jeg brettet som hjerter etter en instruksjonsvideo jeg fant på You Tube, Om du vil prøve selv, så finner du videoen her.



På kortet har jeg laget en foldet panel - jeg har sett denne teknikken har vært mye brukt i det siste på kort rundt omkring i vår nett-verden, så jeg fikk lyst til å prøve meg selv. Med litt sverting av kantene og diverse pynt, syns jeg at vintagepreget virkelig kom til 
sin rett sammen med dette nydelige mønsterarket. 

Av materialer har jeg brukt:
Fjær
Osteklut
Bølgepapp
Kakeserviett






Ha en fantastisk scrappe-søndag alle sammen!

Klem fra Ingvill

2 kommentarer:

  1. Jøss ..!!
    Eg måtte sjå opptil fleire gongar på bildet, før eg såg at hjarta var pengar :) Blir dei hengande der for alltid?
    Kortet var nydeleg♥ Eg finn det tryggast å legge pengar i ein lomme i kortet ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det :-)

      Sedlene er festet med washi tape,så de er enkle å fjerne uten å ødelegge verken sedler eller bilde.

      Pengelomme er noe jeg ofte bruker, men noen ganger syns jeg det er kjekt med en liten vri :-)

      Slett