søndag 28. mai 2017

Flaske til gjenbruk.

I dag vil jeg vise et skikkelig mixed media prosjekt. Jeg synes det er utrolig morsomt å få leke seg med den sjangeren. En vet liksom ikke helt hvordan ting ender opp underveis.

Jeg har brukt en vinflaske med litt fylde i bunnen til dette prosjektet. Valgte å ta et lag med tyntflytende medium og en serviett over hele flasken. Dette for å få litt struktur og for at malingen senere lettere skal feste seg.






Så var det egentlig bare å gå løs i alt stæsjet sitt. Jeg fant fram blant annet knappermetall-pyntchipboardtre-pyntroser i forskjellige størrelser og gjerne i farger som jeg ikke bruker noe særlig av og charms. Du kan selvfølgelig bruke mye mer. Alt ble limt på med Modeling Paste.

Da dette var tørt ble hele flasken malt med sort gesso. Så måtte jeg teste ut de herlige alchemy acrylic paint til Finnabair. Den første jeg brukte var opal magic blue gold. Malingen er blå på fargen men blir til gull mot den sorte bakgrunnen. Den andre jeg brukte var opal magic pink blue.Disse to er veldig like på fargen,men denne fikk et herlig rosa farge mot det sorte. For å framheve litt effekter hentet jeg fram mod podge gold glitter dimensional magic som jeg viste litt bruksområder på i går. I tillegg har jeg brukt soft matte gel og microbeads.

Dette prosjektet har absolutt gitt mersmak. Nå må jeg jo prøve akrylmalingen på hvit base :)

Klem fra DT Belinda

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar