torsdag 4. februar 2016

Brudekjole

Heisann :)

I dag vil jeg gjerne vise dere en tolkning av en brudekjole som jeg har laget. Jeg har "hengt" min opp på en henger, men den kunne like godt vært festet til ett kort eller en tag. Jeg finner mye av min inspirasjon via f eks pinterest og liker å blande sammen inspirasjon fra forskjellige kanter for å kunne skape mitt eget preg på det endelige produktet. Så toppen på kjolen og kjoleskjørtet har jeg tegnet på frihånd. 


Kjoletoppen og kjoleskjørtet er tegnet hver for seg. Jeg har brukt Bazzill silver foil papir til dette. Skjørtekanten i topp er noe "snurpet" sammen og det skapte ett lite gap. Derfor tenkte jeg det var fint å binde sammen noen blomster som kunne skape brudebuketten. Jeg vet at akkurat de blomstrene jeg har brukt ikke er å få tak på hos Scrapomania akkurat nå, men man kan igrunn bruke hvilke små blomster man måtte ønske. Jeg har bare tvinnet blomstrene sammen og puttet de nedi og hatt limpistol på stilkene for å få de til å sitte fast.


På undersiden av skjørtet i Bazzill foil har jeg festet fast en blondekant, og i toppen oppå skjøret har jeg festet fast remser med hvit tyll og tilpasset lengden. Denne har jeg rynket selv, og brukt limpistol for å feste fast. Har brukt 4 "remser" med tyll bortover for å fylle opp skjørtet. 


For å få ett mønster på kjoletoppen har jeg brukt embossing plate fra Spellbinders - guilded plate. Denne vises på det siste bildet i innlegget her. Kommer ikke så godt frem på bildet hvordan mønsteret har preget papiret, dette sees best i virkeligheten. Man kan jo bruke hvilken som helst slags embossingfoldere man vil, og det vil kunne gi ett godt resultat. 


Her har jeg "lettet litt på skjørtet" (tjihi :p) for å vise litt hvordan jeg har scoret skjørtet for å skape litt mer dybde i kjolen. 


 Det var det jeg hadde å dele med dere i denne omgangen :) Så håper jeg at alle vil ta turen innom Scrapomania sin nye butikk og se hvor fint det er blitt :) Minner også på at det fortsatt er muligheter til å melde seg på Geirangertreffet som foregår 22-24 April ved Union hotell Geiranger.

<3 Happy scrapping <3
-Margrethe-







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar