lørdag 2. august 2014

Remember here and now

Hei alle sammen..

I dag har jeg en liten steg for steg å vise dere... hvordan jeg helt enkelt lagde denne tagen.. 

Disse embossingfolderne fra Tim Holtz, ShadowPress, var bare så gøy å jobbe med...  det er mange forskjellige pakker å velge blandt.. ord for enhver annledning...  Jeg har brukt denne her som heter Documented

Jeg har laget en liten steg for steg til dere under her, så jeg håper du finner litt inspirasjon.. Pynten jeg har brukt er bare noen roser og blader, metallet (hjørnene og pilen) er fra Tim Holtz (og er faktisk rester jeg hadde fra ett tidligere prosjektkit)


Det første jeg har er jo selvsagt pakken med embossingfolderne.. 

 

Valgte meg ut de to jeg ville bruke og kjørte ingjennom min kjære Mr. V (les vagabond)

 

Og slik kom de ut (bildet under)


Neste steg var å leke seg med litt blekk, jeg valgte spiced marmelade og peacock feathers som mine hovedfarger (når du blander disse får de en herlig tone, og ikke slik du kanskje ville trodd). Jeg har min egen mix applikator jeg bruker når jeg blander farger, jeg stempler puten ned på en glatt overflate og henter fargen derfra med applikatoren.. 


Jeg tar på fargen fra utsiden inn mot midten... dermed blir fargen sterkest i kantene.. 


Etterpå sprayer jeg med vann og ruller tørkerullen over... 


Dermed har jeg fått litt lysere splatter på tagen min, en flott kontrast syns jeg selv..


Sverter så rundt kantene med vintage photo for å skape en mer ramme på på tagen


Til slutt vil jeg farge litt bånd, tar så hug snut/eller rynkebånd, stempler alle tre stempelputene på craft sheeten min, sprayer ett par mister med vann over og legger båndet i... Krøller det så sammen til en ball og tørker det.. 


og vips så var det bare litt småpynt igjen og tagen var ferdig... 



Håper du fant litt inspirasjon og fikk lyst å leke litt du også... 

Og som alltid har du spørsmål så spør i vei, enten her, på mail til post@scrapomania.no, via scrappeglede på fb eller scrapomania sine fb sider... Og stikk innom nettbutikken på www.scrapomania.no .... der er det gratis frakt ut august... 

Klem LindaSS

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar