fredag 15. januar 2016

Prosjektkit januar 2015

Hei alle sammen



Siden det ikke er video denne gangen får dere her en steg for steg på hva dere skal gjøre.. 


Dette er så mange ark du vil ha inni boken din.. Jeg brukte 11 ark i min, noe som gir en bok på omtrent 40 sider.. 


Så skal du score alle disse på midten (den lengste siden)


Og så klart du skal gjøre dette med alle sammen..


Så finner jeg punktet der jeg vil ha nålehullet mitt, lik avstand fra begge siden til "sitt" hull... 


Streker nedover alle arkene (slik blir alle hullene på samme plass)


Og stikker så hull i merkene.. 


Nå skal du finne ut hvor stor rygg du skal ha, 


På innsiden av denne tegner jeg strek og prikker for hver 1/8", stikker så hull... (Husk at du må alle arkene sydd inni, jeg som har 11 ark må ha 12 ganger 1/8")


Her ser du hvordan det blir seende ut bak permen... 


Og nå syr jeg alle arkene på plass, alle har hver sin rekke... Her kan du også sy to og to ( tre og tre osv) ark sammen (i en brett).. Grunnen til at jeg har litt mellomrom er at de som skal bruke denne skal ha mulighet til å lime in ting.. 


Så er det bare å stanse ut blomster og dekke trådene (eller du kan la de være) .. Bruk din favoritt distress e.l. for å sverte kanter... Dette er genialt for monokromatiske prosjekter... 


Sett på de andre diesene dine, litt lag på lag akkurat sånn du vil ha dem... Og vips så enkelt, ferdig... :D  


Dette er så gøy å lage til f.eks venninnen, valentins, barndåp, bryllup eller bare noen du vil gi en personlig notatblokk.. Eller hva med en egen bok til barnas/barnebarnas herlige gullkort... 


Hvitt på hvitt er for meg utrolig lekkert, og det gir en deilig ro.. Vil du spreke den opp tar du bare noen knall farger på, eller hva med en liten sprut mist... Alt er lov, og alt er mulig... 


Diesene som følger dette kitet er dieser du komme til å bli så glad i, og du kommer til å bruke dem igjen og igjen.. Jeg har store planer for mine... 


Så da håper jeg at du fant litt insprasjon og del gjerne med oss det du lager med prosjektkitet, det er bare så utrolig gøy... bruk gjerne forumet Scrappeglede inne på Facebook.. 

Stor klem fra
LindaSS














Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar